Wyniki w Google tworzone są na podstawie algorytmów. Powszechnie znanych jest tylko z nich. Każdy odpowiada z coś innego. Niestety nie ma pewnej informacji, co konkretnie uwzględnia algorytm podczas oceny strony. Dlatego podczas tworzenia strony internetowej warto zadbać o jej właściwą strukturę.

Konfiguruj pliki robots.txt i sitemap.xml oraz zadbaj o właściwy URL

Pomięta w wynikach Google rządzą algorytmy. Algorytmy, które potrzebują informacji o twej stronie. W celu zdobycia informacji twą stronę co pewien czas nawiedzają roboty Google. Zebrane informacje służą do interpretacji i oceny twej strony. Dla ułatwienia pracy robotom należy przygotować plik sitemap.xml. Zawiera on dokładna informacje o podstronach i strukturze powiązań łączących je. Przyspiesza to pracę robotów. Przekłada się to na ilość informacji zebranych przez roboty w ciągu jednej wizyty. Natomiast plik robots.txt określa, na które strony roboty Google mają zaglądać a których nie powinny brać pod uwagę.

Nie posiadanie tych plików w strukturze strony interpretowane jet przez Google za błąd. Google karze za wszystkie błędy niższą pozycja w wynikach wyszukiwania. Tyczy się to również adresu URL podstron. Istotne jest, aby nie był on niepotrzebnie długi, nie został zapisany w języku znanym tylko komputerom. Przede wszystkim musi odzwierciedlać zawrotność strony. Najlepiej, gdy znajduje się w nim nagłówek h1 strony.

Prędkość wczytywania jest ważna

Chociaż 5 sekundy to naprawdę niewiele. Gdy mówimy o wczytywaniu stron internetowej 5 sekund to już dużo. Po tej granicy w widoczny sposób spada zainteresowanie twą witryną. Chociaż możesz tego nie widzieć od razu. Każdy użytkownik opuszczający twą stronę po kilku sekundach daje Google informacje, że z twa strona jest nieciekawa. Oto trzy rzeczy, które wpływają na prędkość wczytywania:

  • Ilość i rozmiar grafik oraz filmów – Tak strona wczytuje wszystkie grafiki. Zbyt duża ich ilość jest obciążeniem dla łączy internetowych.
  • Dobór hostingu – Twoja storna nigdy nie będzie wyświetlać się szybciej, niż pozwala na to hosting. Dlatego, gdy chcesz, aby bogatą graficznie strona wyświetlała się szybko. Zadbaj o właściwą hosting.
  • Skomplikowanie kodu – Skomplikowanie kodu wpływa na dwie rzeczy. Po pierwsze przeglądarka internetowa może potrzebować czasu, aby właściwie interpretować stronę. Po drugie roboty Google mogą nie być w stanie odnaleźć strony i jej właściwie zindeksować.

Zadbaj o meta tagi

Meta tagi są to informacje, które opisują stronę. Są częścią składową strony. Na ich podstawie Google prezentuje informacje zawarte w wynikach wyszukiwania. Obecnie najważniejszym z nich jest meta tag Title. Title jest pierwszym zdaniem, które wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Pod nim znajduje się meta tag Description. Jest on krótkim opisem strony. Obecnie jest on generowany automatycznie na podstawie zawartości strony internetowej. Inne meta tagi nie wpływają istotnie na pozycje w wynikach wyszukiwania.

Zapotrzebowanie użytkowników dyktuje to, co Google bierze pod uwagę podczas układania listy wyników wyszukiwania. Ludzie pragną poczucia bezpieczeństwa? Google patrzy w przychylniejszy sposób na strony z certyfikatem SSL. Ludzie wyszukują częściej informacji w telefonach niż na komputerach? Strony internetowe bez wersji mobilnej lub nieresponsoryjne nie wyświetlają się w Google na telefonach komórkowych.