Każdy z nas wie, jak ważne jest zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. Na jego podstawie potencjalny klient ocenia to, czy trafił, na której ofertę szuka, czy nie. W internecie do zrobienia dobrego pierwszego wrzenia może posłużyć Landing page. Landing page jest strona, na którą kierowany jest użytkownik po zainteresowaniu się reklamą, banerem, linkiem zawartym w mailu czy w artykule sponsorowanym. Z reguł jest to strona dedykowana potrzebom kampanii reklamowej. Celem tej strony jest zdobycie uwagi klienta oraz zachęcenie go do określonej konwersji. W tym celu podczas projektowania landing page warto zadbać o:

Dobry nagłówek

Nagłówek jest jednym z tych elementów, które prawie zawsze są czytane. W nim zawrzyj najważniejszą cześć swej oferty. Nagłówek nie może nie nieść za sobą emocji. Nudny suchy nagłówek, który nie oddziałuje na czytelnika. Może być ostatnim tekstem przeczytanym na tej stronie. Dodaj do nagłówka wezwanie do działania. Nic lepiej nie działa na umysł niż lekka zachęta.

Zaspokojenie pierwszej ciekawości

Osoba, która trafia na landing page jest tam zapewne z ciekawości. Coś przykuło jej uwagę. Na pewno w jej głowie kreują się niewypowiedziane pytania. Odpowiedź na nie jest kluczem do sukcesu. Zadbaj, aby teksty i grafiki prezentowały kluczowe informatce potrzebne do podjęcia właściwych dalszych działań.

Spójny przekaz

Wiarygodność w reklamie jest rzeczą niezwykle istotną. Nikt nie zaufa podejrzanym banerom, nawet meli sprawdzonej witryny wzbudza podejrzenia. Dlatego twój baner musi wzbudzać zaufanie. Nie możesz pozwolić sobie na dysonans poznawczy pomiędzy reklamą a zawartością landing page. To skutecznie podważy wiarygodność landing page. Brak wiarygodności to pewna utrata konwersji.

Widoczność celu

Osiągnięcie zakładanego celu jest najważniejszym powodem, dla którego tak wiele uwagi poświecą się landing page. Więc cel powinien, być tym do czego prowadzą wszystkie elementy tej strony. Każdy tekst i każda grafika mają poprowadzić odwiedzających w stronę wyznaczonego przez na celu. Prowadzi tak kompozycje stronę, aby każda konwersja była oczywistym następstwem drogi, która przeszedł każdy obserwator.

Wygląd

Wszyscy lubimy otaczać się rzeczami pięknymi. Landing page pozbawiony estetyki w którym projekt, styl i treść kują w oczy swą topornością. Skazany jest na porażkę. Tym dotkliwszą im wygląda gorzej. Zdjęcia w złej jakości wzięte z darmowych banków zdjęć czy czcionka Times New Roma to pewne klucze do porażki. Musisz zadbać o niepowtarzalny styl, który od razu da do zrozumienia, jak profesjonalną ofertę prezentujesz.